1. Dyrektor kieruje całokształtem działalności Filharmonii i reprezentuje ją na zewnątrz. 2. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest Prezydent Miasta Częstochowy. 3. Organem doradczym dyrektora jest Rada Artystyczna Filharmonii, powoływana przez dyrektora Filharmonii po konsultacji z Prezydentem Miasta Częstochowy. 4. Oprócz Rady Artystycznej W Filharmonii mogą działać inne zespoły doradcze powołane przez dyrektora.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW Do podstawowych zadań dyrektora naczelnego należy w szczególności: 1. Reprezentowanie Filharmonii na zewnątrz. 2. Nadzorowanie, zatwierdzanie oraz wydawanie i wprowadzanie w życie regulaminów i zarządzeń niezbędnych do prawidłowego działania instytucji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3. Zatwierdzanie i przedkładanie planów merytorycznych i finansowych oraz sprawozdań z działalności właściwym instytucjom i organom nadzoru. 4. Dbałość o właściwą gospodarkę mieniem oraz środkami finansowymi Filharmonii. 5. Nadzór nad działalnością bezpośrednio podległych działów oraz nad pozostałymi działami i stanowiskami za pośrednictwem zastępcy. 6. Decydowanie w sprawach osobowych, w tym zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami oraz zawieranie innych umów dotyczących zatrudnienia. 7. Realizowanie polityki kadrowej w zakresie wynagrodzeń. 8. Współpraca z Radą Artystyczną i Radą Artystyczno-Programową. 9. Odpowiedzialność za sprawy przeciwpożarowe w instytucji oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. 10. Współpraca ze wszystkimi organizacjami związkowymi, działającymi w Filharmonii, w sprawach przewidzianych prawem. Źródło: Uchwała Nr 854/LII/2005 Rady Miasta Częstochowy z dnia 19 grudnia 2005 r. |